Læsning

Læsning på Hyldgårdsskolen

Hyldgårdsskolen deltager i dette og næste skoleår i et projekt, hvor vi skal undersøge og arbejde med mellemtrinnets læselyst.
Målet er at finde nogle måder, hvorpå vi kan øge læselysten og fastholde motivationen for at lystlæse. Vi er startet med at undersøge vores elevers lyst- og frilæsning. Alle elever i Mellemfløj og Storefløj har besvaret et spørgeskema.

Biblioteket vil i løbet af dette og næste to skoleår prøve forskellige læsetiltag for at fremme læselyst og øge motivationen for læsning.
Mulige tiltag vil blandt andet være forfatterbesøg, inspiration til anderledes litteraturarbejde samt anderledes inspiration og introduktion til både gamle og nye bøger.
Der ud over vil vi arbejde med, hvordan vi kan støtte elever og deres forældre i at hygge sig sammen om at læse og få lavet gode læsevaner derhjemme.

Vi glæder os meget til at arbejde med området og til at bruge alle de ting, som vi finder frem til.

læsning