Grønt flag - grøn skole

Hyldgårdsskolen  - Grønt flag Grøn skole

Hyldgårdsskolens grønne vision: På Hyldgårdsskolen vil vi målrettet arbejde på at videreudvikle og udvide vores grønne profil med udgangspunkt i temaerne "De 17 verdensmål" og "Affald". Vi har fokus på at påvirke alle, så vi sikrer en så grøn og bæredygtig dagligdag på skolen som mulig.

Formål: At stille skarpt på, hvordan Hyldgårdsskolen kan blive ”grønnere” ved at være fokuserede på, hvordan vi nedbringer mængden af affald, hvordan vi håndterer vores affald bedst, og hvordan vi er medvirkende til, at affald kan blive en ressource?

Beskrivelse: Grønt Flag Grøn Skole er et miljøundervisningsprogram for bæredygtig udvikling ud fra forskellige temaer. En Grønt Flag-skole er en skole, der sætter miljøundervisning og undervisning om bæredygtig udvikling højt på dagsordenen. Skolen ønsker en grøn profil og skal tage vare på miljøet og arbejder frem mod at blive en endnu mere bæredygtig institution.

Der arbejdes med temaet "FN's 17 verdensmål" i løbet af året, ligesom der hvert år afvikles en temauge for hele skolen med FNs 17 verdensmål som det overordnede tema.

FNs 17 verdensmål