Entreprenørskab

Entreprenant undervisning

Entreprenørskab handler om at generere og udvikle kreative ideer på konkrete problemstillinger, og at omsætte disse ideer til konkret virksomhed.

Arbejdet med entreprenørskab er kendetegnet ved at indeholde flere af følgende elementer:

• eleverne opfattes som ressourcer
  • der er et reelt behov for det, der skal udvikles/laves
  • det har nytteværdi for andre end en selv
  • der er ikke kun én løsning på opgaven/problemet

Som en del af de kommunale indsatsområder arbejder vi med entreprenante forløb i hele skoleforløbet. Vi ønsker, at de entreprenørielle kompetencemål bliver en naturlig del af elevernes dagligdag og faglige læring. Kompetenceområderne er: Personlige ressourcer, kreativitetskompetence, handlingskompetence og omverdenskompetence.

I dette skoleår er der særligt fokus på:

Entreprenørskab i fagene
Temauge 22 - med udgangspunkt i Grønt flag - grøn skole
Den røde tråd i entreprenørskab fra 0. - 9. klasse

Desuden deltager skolen hvert år i de fælleskommunale arrangementer: Scratch (5. årgang), Naturfagsmaraton (5.-6. årgang), Projekt Edison (7. årgang) og Next Level (8.-9. årgang)

NF Marathon
Edison