Makerspace

Hyldgårdsskolen har valgt at kaste os over den digitale læring og har etableret et digitalt læringsmiljø og Makerspace på 1. sal i skolebiblioteket.
Et Makerspace er et teknologimættet undervisningslokale som kobler innovation, teknologi, indretning og undervisning.

3D printerI samarbejde med Center for Undervisningsmidler har vi udvalgt en række aktiviteter, der understøtter den faglig læring gennem inddragelse af digitale værktøjer, robotter, 3D-printere mv.

I forbindelse med MakerSpace er der blevet etableret et filmstudie med greenscreen samt et lydstudie til optagelse og mix af både lyd og musik. Alle undervisere har været på kursus i brug af Makerspace og inddrager det løbende i den almindelige undervisning.

Du er velkommen til at komme og besøge vores Makerspace. Aftal besøg med kontoret.

MakerSpace Hyldgård.pdf

Shape Created with Sketch.